מתנה ממותגת לעובדים שהיא גם פרקטית וגם אסתטית הינה כלי שיווקי עוצמתי לכל חברה. השאלה היא – איך ניתן לשמור על האיזון ולמצוא את השילוב הנכון בין המיתוג, הפרקטיות והמראה האסתטי.
לצורך כך, נעזרנו במומחי חברת תיק קו – המתמחים בפיתוח, עיצוב וייצור תיקים לקידום מכירות – כדי להבין את העקרונות שיעזרו לבצע את האתגר המשמעותי הזה.
מהי פרקטיות ומהם מאפייניה העיקריים
פרקטיות – או בעברית: שימושיות, תועלתיות – היא היכולת של מוצר להיות יעיל, נוח, קל ליישום ושימושי.
מאפיינים של פרקטיות:
– פותרת בעיה או צורך – במקרה של תיקים: תיק פרקטי יכיל את כל מה שאדם צריך, כגון: תאים בגדלים שונים, תא מרופד למחשב, רוכסנים עמידים וקלים לתפעול ורצועות מרופדות ונוחות לנשיאה.
– הפעלה פשוטה – מוצר פרקטי הינו קל ונוח להפעלה, ללא צורך בשלבים מסובכים כדי להפעילו. לקוח שמבין מיד כיצד לתפעל מוצר כלשהו הוא לקוח מרוצה שישתמש במוצר עוד ועוד.
– חיסכון במשאבים – חיסכון בזמן, במאמץ או בעלויות. לדוגמה: בקבוק לדרך השומר על קור או חום הנוזל שבו, חוסך קניית שתיה והינו שימושי לאורך שעות.
– עמידות לאורך זמן – פרקטיות מתבטאת גם בעמידות המוצר וביכולתו לשמור על תפקודו לאורך זמן. אם המוצר נשבר, מתבלה, נקרע או מאבד את צורתו תוך זמן קצר – הוא מפסיק להיות פרקטי. לדוגמה: תיק המיועד לעבודה שאינו עמיד לגשם – אינו תיק פרקטי, כי האדם לא יוכל להשתמש בו כל השנה.
– נוחות – המוצר חייב להיות קל לשימוש, קל משקל, ניתן לקיפול או כל דבר שהופך את השימוש בו לנוח.
לכל אפשרויות המיתוג באתר תיק-קו לחצו כאן >>>
חשיבותה של הפרקטיות במתנות לעובדים
כשמדברים על פרקטיות בהקשר של מתנות ממותגות לעובדים מתכוונים למידת השימושיות של המתנה בחיי היומיום של המקבל. מתנה פרקטית היא זו שלא שמים אותה במגירה ובוודאי שלא זורקים אותה לפח. מתנה פרקטית היא זו שמשתלבת ללא מאמץ בשגרה, משרתת או פותרת למקבל צורך אמיתי ושהרלוונטיות שלה נמשכת לאורך זמן.
כאשר חברה מעוניינת להעניק מתנה לעובדים מומלץ שתיקח בחשבון את מידת הפרקטיות שלה כאחד מהשיקולים הראשונים. זאת מכיוון, שמידת השימושיות שלה תקבע אם המתנה הממותגת תהפוך לכלי שיווקי יעיל לאורך זמן. כלי שבזכותו תיווצר חשיפה נרחבת ללוגו החברה ומותג החברה יתחזק בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.
SHRM, Society for Human Resource Management, האגודה המקצועית הגדולה בעולם לניהול משאבי אנוש, ערכה מחקר שבדק את הקשר בין קבלת מתנות מהחברה לבין תחושת שביעות רצון, מוטיבציה ומחויבות. המחקר מצא ש- 69% מהעובדים שקיבלו מתנה מהחברה דיווחו על רמה גבוהה יותר של שביעות רצון בעבודה. העובדים שקיבלו מתנה מותאמת אישית ומדויקת חוו גם רמת מחויבות ומוטיבציה גבוהה יותר. מחקר זה מדגיש במיוחד את הערך של מתנות שמחזקות את תחושת ההזדהות עם החברה לעומת מתנות כלליות.
איך שומרים על פרקטיות במתנות לעובדים מבלי לוותר על סטייל ומיתוג?
בוחרים מתנה שתהיה שימושית ביומיום
כבר הזכרנו שפרקטיות ושימושיות הולכים ביחד ולכן בחירת מתנה שימושית לעובדים תהיה מוערכת ותשתלב היטב בפעולות השגרתיות שלהם.
כמו לדוגמה: בקבוק תרמי השומר על חום/קור, תרמיל גב איכותי ונוח, מטרייה מתקפלת וכדו'.
עיצוב אסתטי
אנשים אוהבים לקבל מתנות שיש להן סטייל מרשים ואיכותי.
לכן חשוב להקפיד על:
– פרופורציות והרמוניה בין אורך לרוחב ובין מרכיבים שונים במוצר.
– חומרי גלם איכותיים המשדרים יוקרה ואיכות גבוהה, עם טקסטורה נעימה למגע.
– צבעים ניטרליים שמתאימים לכל אחד, כמו: אפור, שחור, כחול כהה, בז' וכדו'.
– עיצוב אסתטי פשוט ונקי, נטול עומס גרפי או טקסט גדול מדי.
– עיצוב הלוגו והכיתוב בפונטים נאים וברורים.
– התאמת העיצוב והסטייל לקהל היעד והסגנון האהוב עליו.
בחירת מיתוג נכון ואפקטיבי
מיתוג המתנה לעובדים צריך לייצג את החברה בכבוד ולהעביר את הערכים שלה בדרך נעימה ואסתטית.
לכן מומלץ שהמיתוג יהיה עדין, אלגנטי ולא ישתלט על המוצר. התאמת המיתוג לחומר ולצבע של הפריט הינה חשובה ותורמת לכך שייראה כחלק טבעי מהעיצוב ולא כתוספת. בנוסף, מיתוג המבטא את ערכי החברה יכול להתבטא דרך בחירת המוצר עצמו.
לדוגמה:
אם החברה מעוניינת לקדם קיימות – עדיף שתבחר מתנה אקולוגית.
אם המסר הוא חדשנות – עדיף לבחור מתנה טכנולוגית.
למאמרים נוספים בקרו במגזין צרכנות >>>
שילוב בין פרקטיות לאסתטיקה במיתוג תיקים
שילוב בין פרקטיות לאסתטיקה במיתוג תיקים כמתנות לעובדים חייב לקחת בחשבון שני עקרונות עיקריים: שהתיק הממותג ישמש בצורה יעילה ונוחה את העובד וגם שהתיק ייראה אסתטי ונאה כך שהעובד ישמח להשתמש בו.
תיק פרקטי כולל חלוקה פנימית חכמה, תאים ייעודיים לנייד, למחשב, לניירת, לבקבוק וכדו', רצועות נוחות ומתכווננות, חומרי גלם איכותיים ועמידים בפני מים ועוד.
תיק אסתטי הוא בעל עיצוב נקי ומוקפד, קווים פשוטים, צבעים ניטרליים – המשדר עיצוב פשוט אך יוקרתי.
שילוב המיתוג בתיק פרקטי ואסתטי הינו אלמנט חשוב ביותר: המיתוג צריך להשתלב בעיצוב – בחריטה על רוכסן, בהטבעה בפינת התיק, בתווית עור קטנה וכדו'.
כשתיק ממותג מצליח להיות גם שימושי וגם אסתטי למראה הוא הופך לחלק מהיומיום של העובד ומסמל את הקשר שלו למקום העבודה. כך ניתן לשלב את הפרקטיות, האסתטיקה והמיתוג יחד כדי למקסם את האלמנטים השיווקיות שלו.








